SINEVA EVALUĂRI ARTĂ S.R.L. C.A. Rosetti nr 5, sector 1, București tel: 021-2103016; fax: 021-2103015 office@sineva.ro | www.sineva.ro |
Obiectul evaluării | Pistol Mercier, probabil parte dintr-un set de pistoale de duel, cu mecanism cremene |
Data evaluării | 10 sept. 2018 |
Evaluator: | www.sineva.ro |
Destinatarul raportului de evaluare | Confidential |
Scopul evaluării | Raportul are ca scop evaluarea pe baze legale a valorii de piață a bunului prezentat |
Metoda de evaluare | Pentru întocmirea prezentului raport s-a folosit abordarea prin comparația vânzărilor |
Surse de informații utilizate | Indecși internaționali ai tranzacțiilor publice |
Ipoteze și condiții limitative | Scopul utilizării raportului, condițiile de piață existente, utilizarea legală a raportului, autenticitatea operei declarată de solicitant, neefectuarea inspecției fizice a operei |
Descriere | Pistol Mercier, probabil parte dintr-un set de pistoale de duel, cu mecanism cremene |
Lățime (cm) | 43 |
Diametru / dimensiune atipică (cm) | Nu se aplica |
Fabricant / Atelier | H. Mercier |
Material (dacă e material prețios, indicați greutate și titlu) | 1100 grame |
Țara de origine | Belgia |
Inscripții, dedicații sau semnături | H. Mercier |
Datare | 1750 |
Stare de conservare | Perfectă |
Pistolul cu cremene, posibil datând din secolul al XVIII-lea. Pistolul are un butoi octogonal gravat, care se îmbină cu o țeavă lisă cu calibru de 15 mm. Placuta de alamă gravată este semnată "H. Mercier". În partea superioară, inscripția "HM" cu coroană și 3 flori. Bătătorul este de lemn, cu vârf de alamă. Nu puteam garanta vechimea bunului, din fotografii pare plauzibilă datarea. Pistolul pare a fi unul de duel, dar în cazul acesta este parte dintr-un set de duel, care oferea șanse egale participanților. Nu este foarte decorat, părând mai degrabă o armă "populară". Piața din România este foarte săracă în exemple de tranzații de arme de foc, datorită legislației foarte restrictive. Valoarea estimată se bazează pe puținele tranzacții publice avute și pe indicații privind valoarea din piața internațională.
Argumentele care stau la baza elaborării acestei opinii, precum și considerentele privind valoarea sunt:
Valoarea estimată a bunului evaluat este de 800-1000 EUR.
În determinarea intervalului de evaluare raportat, s-a utilizat ca metodologie de evaluare abordarea prin comparaţia vânzărilor. În primul rând, au fost analizate toate vânzările bunurilor similare pe piaţa publică, pentru determinarea frecvenţei şi a raportului cerere-ofertă. În al doilea rând, au fost comparate doar vânzările obiectelor similare din punct de vedere al tematicii, tehnicii şi dimensiunilor. Baza de referinţă în determinarea intervalului raportat include o serie de instrumente de calcul şi monitorizare, specifice pieţei de artă: Indexul Pieţei Româneşti de Artă, site-urile caselor de licitaţii, cataloagele de licitaţie unde au fost propuse spre vânzare bunuri similare, indecși online al tranzacţiilor publice de artă. Pe baza tranzacțiilor cu bunuri similare se estimează un preț mediu al bunului analizat. În funcție de criterii estetice, istorice, de conservare sau identitare, bunul analizat poate fi penalizat sau premiat, valoarea sa fiind ajustată.
Prezentul raport de evaluare a fost realizat pe baza analizării tehnice, estetice și a semnificației cultural artistice a bunului cultural primit spre evaluare şi a informaţiilor furnizate de solicitantul evaluării. În conformitate cu uzanţele din România, valorile estimate de către evaluator sunt valabile la data prezentată în raport şi încă un interval de timp limitat de 90 de zile după această dată, în care condiţiile specifice nu suferă modificări semnificative. Opinia evaluatorului trebuie analizată în contextul economic al momentului evaluării.
Acest raport de evaluare este confidenţial şi destinat numai scopului precizat.
Cu excepţia aprobării scrise prealabile din partea evaluatorului, solicitantul evaluării nu va comunica nicicând vreunei persoane sau entităţi terţe vreo informaţie dezvăluită sau obţinută în cadrul raportului de valuare, în alt scop decât cel menţionat în raport. Excepţie face cazul în care aceste informaţii sunt solicitate de către autorităţile publice în exercitarea atribuţiilor stabilite de lege.
www.sineva.ro
10 sept. 2018